söndag 19 december 2010

En liten förklaring till "linda runt 3"

Vi har förstått att det kan låta lite krångligt med linda runt 3. Vi har inte hittat något annat namn på tekniken, men den är väldigt enkel.
Sticka 3 rm, lyft över dessa på en flätsticka, linda sedan garnet runt maskorna på flätstickan motsols 4 ggr och sluta på baksidan av arbetet. Sätt sedan tillbaka de 3 maskorna på den högra stickan och fortsätt sticka som vanligt.

Inser nu att det inte framgick i den tidigare förklaringen att det var maskorna på flätstickan som garnet skulle lindas runt.
Hoppas att den nya förklaringen har hjälpt till.

5 kommentarer:

  1. Det var ett väldigt vackert mönster idag!

    Jag tror det är ett litet fel i slutet på v 19. Det står 16 rm, men jag fick det till 17 tror jag.

    SvaraRadera
  2. Vad står B för på varv 21? Jag gör en dub-öhpt, som tidigare. Men undrar ändå vad B är :)

    SvaraRadera
  3. Jo, poletten trillade ner sen :) Men min kalenderstickning blir helt enkelt lite annorlunda :)

    SvaraRadera
  4. Men det gör väl inget. Meningen är ju att ha roligt.

    SvaraRadera