onsdag 1 december 2010

Phu!

Nu ska rätt version ligga uppe under lucka 1.

7 kommentarer:

  1. Jag får inte riktigt ihop det. Man ska lägga upp 58 maskor. Så långt är jag med.

    Men på första varvet måste det väl vara så att man upprepar första och andra parentesen 2 gånger (dvs stickar dem 3 gånger) och likaså som det står upprepar *-* 2 gånger dvs inalles 3 gånger. Men när man gjort det finns det bara de fem kantmaskorna kvar!! Hur klämma in den sista avslutande rmb.
    Andra varvets mönster om man undantar de fem kantmaskorna i varje sida verkar bestå av 51 maskor. Här verkar man ska sticka 61 maskor på varvet!
    Tredje varvet verkar för mig bestå av 43 maskor + de 10 kantmaskorna.
    Osv. Jag får ingen rätsida. Hjälp mig någon!

    SvaraRadera
  2. Helt plötsligt dyker det rättade mönstret upp när jag går in och tittar. Ska pröva om det går bättre nu.

    SvaraRadera
  3. Har du tagit ut rätt del av mönstret, det som jag lade ut strax innan lunch?
    Jag råkade ju lägga ut en version som var fel i natt.
    :/

    SvaraRadera
  4. Nu fungerar det som tåget. Det blir jättefint. Men faktiskt tog jag ut mönstret strax efter lunch, men det spelar ju ingen som helst roll nu. Vill helst inte gå och laga middag nu, men jag måste väl lägga ifrån mig stickningen!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att det går som tåget.
    Men äta bör man ju så att man orkar hålla igång resten av kvällen.
    Eller tills man somnar i soffan som jag brukar göra.

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Står det rätt på varv 7, att det först ska vara 3 am och sen 3 rm? Just nu tror jag att det ska vara 3 am båda gångerna.

    SvaraRadera
  7. varv 7 ska vara: 5 rm, *1 am, 1 rbm, 3 am, 1 rbm, 1 am, 1 rbm, 3 am, 1 rbm* upprepa *-* ytterligare 3 ggr, avsluta med 1 am, 4 rm.
    varv 9: 5 rm, *1 rbm, 3 am, 1 rbm, 1 am, 1 rbm, 1 am, 1 rbm, 3 am* upprepa *-* ytterligare 3 ggr, avsluta med 1 rbm, 4 rm.

    SvaraRadera