lördag 4 december 2010

Lucka 4

Oj oj, redan 4 december och lucka 4 är öppnad i Julkalendern.
Idag är det ju Lördag dagen innan 2:dra advent. Jag vet inte hur det är med Er men jag tycker att dagarna bara flyger förbi. Då är det nyttigt att ta en stund för sig själv och bara koncentrera sig på dagens mönster.

Om det visar sig att det kommit in någon liten fel skrivning kommer det finnas här:
Tryckfelsnissa

Nya Förklaringar:

K3v: lyft över 1 m på en flätsticka och håll den framför arbetet, sticka 2 rm, sticka sedan maskan från flätstickan rät.
K3h: lyft över 2 m på en flätsticka och håll de bakom arbetet, sticka 1 rm, stickan sedan de 2 m från flätstickan rät.






8 kommentarer:

  1. Nu kan jag inte hålla mig mer, det är så fina mönster så nu startar jag också.
    Ska bli spännande att se vad det blir....

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du också har börjat kalendersticka.
    Du är så välkommen!!
    :)

    SvaraRadera
  3. Det är jättekul, och nu längtar vi efter nästa lucka :)

    SvaraRadera
  4. Nu är det inte många timmar kvar innan den öppnas.
    ;)

    SvaraRadera
  5. är det bara jag som har fått problem på 4an? mina hål blir inte jämna så som det ska se ut... och jag är alltid en maska kort i slutet.. jag vet inte vad som hänt för jag har fortfarande 58m...

    SvaraRadera
  6. Min fyrans stickning blev inte riktigt att se ut som den skulle, men ids inte repa upp den heller. Kanske följande lyckas bättre. Jag släpar hela tiden lite efter... Skickade e-mail att jag vill vara med i gruppen, men kanske det har försvunnit i rymden nånstans...

    SvaraRadera
  7. Tilda: Inbjudan är på väg.
    :)

    SvaraRadera