fredag 3 december 2010

Lucka 3

Hur går det för er?

Nya mönstret finns uppe nu.
Om det visar sig att det kommit in någon liten fel skrivning kommer det finnas här:
Tryckfelsnissa

Nya förklaringar för dagen:

K2h: 2 rm tills, spar m på vänster sticka, sticka den 1:a m rät 1 gång till, lyft av båda m från stickan samtidigt,
K2v: Håll höger sticka bakom vänster, hoppa över nästa m på vänster sticka och sticka den andra rätt genom bakre mb, trä in höger sticka genom bakre mb på båda m, sticka 2 rm tills.










3 kommentarer:

  1. Det går finfint, är klar med tredje delen :)
    anettemcl.zoomin.se
    Det är jättekul!

    //Anette

    SvaraRadera
  2. Jag har tredje delen nästan färdig. Glömde att sticka fyra varv rätstickning emellan mönstren, för jag var så ivrig att prova på följande mönster. Roligt och utmanande!

    SvaraRadera
  3. Först tänkte jag att detta tar för lång tid, jag har annat jag behöver/vill sticka. Sedan sov jag på saken och kom på att det är ju jätteroligt eftersom jag lär mig nya saker (K2h/K2v t.ex) och det är ju skoj. Jag har dessutom precis stickat provbitar till en kurs som var föga utmanande eftersom det var slätstickning för hela baletten, så det är verkligen jätteroligt!

    SvaraRadera